Skocz do zawartości


HaX1oR

informacje na temat skript Skript - Co to jest?

Rekomendowane odpowiedzi

VIP

Znalezione obrazy dla zapytania skript informacje

 

Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223

 

     ⑴Co to jest Skript?

¥ Skript to plugin, który umożliwia nam na tworzenie własnych dodatków/skryptów na swój własny serwer minecraft — od małych komend do bardzo rozbudowanych i skomplikowanych skryptów ulepszających rozgrywkę na serwerze. Za pomocą prostych skryptów napisanych prostymi angielskimi zdaniami możesz łatwo tworzyć złożone konfiguracje, które w pewnym czasie mogą być porównywalne do oddzielnych trybów gry. Przyda nam się także dobra znajomość języka angielskiego, ponieważ wszystko opiera się głównie na tym języku.

 

      Najnowsza wersja Skript to 2.1.2.

 

      Krótka informacja o autorach i innych, którzy pracowali przy pluginie Skript:

         ¥ Njol Menadżer i programista Skript.

         ¥ joeuguce99 Pomagał programować, dodając nowe funkcje.

         ¥ DemonPemguin Napisał kilka samouczków i zarządza forum.

         ¥ Mazius123  Przesyła mnóstwo raportów o błędach.

         ¥ MegaNarwhal  Autor starego banneru Skript i wszystkich grafik.

         ¥ MostFunGuy  Ekspert w Skript i w zakresie akcesoriów Skript. ~ klej, który trzyma wszystkich razem.

 

Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223

 

     ⑵Jak działa Skript?

¥ Przede wszystkim musimy posiadać plugin — SkriptWszystkie gotowe skrypty, które stworzyliśmy lub pobraliśmy, powinny się znajdować w odpowiednim katalogu pluginu m.in. w 'scripts', dzięki czemu wtedy nasz plugin odczyta każdą linię kodu — skryptu, a następnie przetworzy ją na zrozumiały język java, który posiada nasz plugin Skript. 

 

Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223

 

     ⑶Komendy Pluginu.

¥ /skript lub /skript help — Wyświetlenie wszystkich istniejących komend pluginu.

¥ /skript reload [all, config, aliases, scripts, <własna_nazwa_skryptu] - all — Odświeżenie wszystkich skryptów, scripts — odświeżenie pliku konfiguracyjnego, <odświeżenie wybranego skryptu o podanej nazwie.

¥ /skript enable [all, <własna_nazwa_skryptu] - Komenda powoduje włączenie wszystkich lub wybranego skryptu.

¥ /skript disable [all, <własna_nazwa_skryptu] - Komenda powoduje wyłączenie wszystkich lub wybranego skryptu.

¥ /skript update — Wyświetlenie informacji związanych z wersją pluginu.

¥ Ciekawostką jest to, że mamy możliwość wpisywania skróconego początku komendy Skript mianowicie — zamiast /skript help mamy możliwość wpisania np. /sk help.

 

Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223

 

     ⑷Instalacja oraz omówienie plików Skript.

¥ Instalacja:

¥ 1. Pobierz najnowszą wersję pluginu Skript lub odpowiadającą wersję twojej wersji silnika, na którym masz serwer.

¥ 2. Przenieś pobrany plik jar. Do katalogu 'Plugins' - w plikach naszego serwera.

¥ 3. Następnie zostało nam uruchomić nasz serwer lub w sytuacji włączonego już serwera należy go zrestartować w celu wygenerowania się plików Skript.

 

¥ Omówienie plików:

¥ plugins/Skript.jar — Główne miejsce naszego pluginu.

¥ plugins/Skript — Główny Katalog pluginu, w którym znajdują się nasze skrypty, pliki konfiguracyjne, logi działania pluginu etc.

¥ plugins/Skript/config.sk — Plik, w którym możemy skonfigurować pewne rzeczy pluginu.

¥ plugins/Skript/scripts — Katalog, w którym powinny się znajdować nasze skrypty.

¥ plugins/Skript/logs  Katalog, w którym zapisywane są ewentualne błędy pluginu oraz błędy wynikające przez złe napisanie skrytu.

¥ plugins/Skript/backups — Katalog, w którym znajdują się kopie zapasowe plików.

 

 

Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223

 

     ⑸Dodatki do Pluginu Skript.

¥ Szeroki zakres dodatków pozwala nam na dodatkowe funkcje, możliwości etc. pisania naszych skryptów!

¥ 1. Skellett — Dość spory dodatek, która wspiera technicznie wiele popularnych pluginów. Głównie obsługuje plugin 'Citizens', 'MySQL', etc.

¥ 2. SkQuery — Najbardziej rozpoznawalny dodatek, który umożliwia m.in. tworzenie 'GUI' oraz zarządzanie 'YML'.

¥ 3. BossBarSK — Dodaje możliwość definiowanie pasku smoka.

¥ 4. SkExtras — Dodaje wiele możliwości a jedną z nich to 'prefix' & 'suffix' z myślą o tworzeniu rang, tytułów etc. Warunki, tagi i wiele więcej.

¥ 5. SkDragon — Głównie pozwala nam na tworzenie emotikon nad głową, a także bardzo ciekawe tworzenie cząsteczek.

¥ 6. TuSKe — Pozwala na m.in. zarządzaniem 'GUI', tworzeniem własnych zaklęć czy zarządzaniem przedmiotami w kowadle.

¥ 7. Umbasaka — Obsługuje kilka różnych pluginów, zarządzanie 'scoreboard'em & 'spawner'ami, plikami i innymi rzeczami.

¥ 8. SharpSK — Bardzo rozbudowany dodatek, który wspiera wiele pluginów — jest kontynuacją już nieaktualizowanego dodatku PirateSK.

¥ 9. SkRayFall — Wspiera parę pluginów — głównie obsługuje 'Citizens', 'scoreboard'y i hologramy.

¥ 10. QuarSK — Dodatek, który wprowadza do gry informację o miksturach, blokach etc.

¥ 11. MundoSK — Zróżnicowane efekty. Od obręczy, przez tworzenie własnych wydarzeń aż do zarządzania światem, etc.

¥ 12. Vixio — Rozbudowany dodatek do łączenia Discorda z serwerem dzięki Skript.

¥ 13. skUtilities — Bardzo obszerne zarządzanie plikami & tekstami, etc.

¥ 14. SkellettProxy — Dodatek wspierający bungeecord'a.

¥ 15. FunnySkAddon — Dodatek, który wspiera plugin 'GunnyGuilds'.

¥ 16. HyperSK — Dodatek umożliwiający interakcję z interfejsem API HyperMC.

¥ 17. NpcAddon — Dodatek, który tworzy 'NPC' bez żadnych zależności.

¥ 18. Premium/SkillAPI  — Możliwość tworzenia własnych umiejętności, klas, podklas, rasy zawiera również elementy RPG.

¥ 19. SkRPG — Przeznaczony do dodatku 'SkillAPI', umożliwia pracę nad nowszymi wersjami, wykorzystuje lepsze metody etc. 

¥ 20. LargeSk — Posiadający niewielkie dodatki oraz API do pluginów 'Advanced Anti Cheat', oraz 'SkinsRestorer'.

¥ 21. SkriptTAG — Dodatek umożliwia zmienianie nazwy gracza nad głową. Przydatny na trybach pvp etc.

¥ 22. WildSkript — To skromny dodatek, który rozszerza zbiór 'wydarzeń', 'warunków', 'efektów', 'wyrażeń', dodaje również nowe elementy.

 

 

Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223

 

     ⑹Ciekawe informacje na temat dodatków do pluginu Skript.

¥ Instalowanie dodatków do Skript jest opcjonalne! Większość podstawowych skryptów można napisać przy użyciu samego Skript, jednak znaniem większości piszących skrypty dodatki są czymś, co daje nam ogromne możliwości. Nie mówiąc o tym, że tworząc skrypt przy użyciu dodatków — zaoszczędzamy wiele linijek kodu oraz skrypt jest w ten sposób bardziej przejrzysty. Instalując ogromną ilość dodatków, możemy tylko sobie zaszkodzić, ponieważ nie każdy dodatek jest inny, ponieważ jeden dodatek jest, w stanie zawierać podobną funkcjonalność co kolejne trzy dodatki dlatego nie bądź zaskoczony, jeżeli wgrany dodatek nie pojawia się jako zainstalowany na twoim serwerze.

 

      ¥ Przydatne źródła, w których poznasz więcej informacji:

            Dokumentacja Skript: Njol.ch.

 

      ¥ Miejscem, w które warto zajrzeć przy napotkanym błędzie to dokumentacja dodatków Skript:

             SkUnity: Wszystko o Skript i dodatkach.

             SkUnity Forum: Forum społeczności SkUnity.

 

      ¥ Innym takim miejscem jest strona, na której możemy znaleźć dodatek do Skript który nas interesuje:

             Skript Addons: Dodatki Skript.

                                 Również w przypadku szukania konkretnego pluginu:

             Bukkit Pligins: Centrum Pluginów.

 

Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223

 

     ⑺Omówienie przykładowego skryptu — Przygotowanie edytora, podstawowe wyrażenia Skript.

 

¥ Wszystkie osoby, które chociaż raz miały styczność z najpopularniejszym językiem programowania na pewno zauważą, że do pisania w języku java wystarczą jedynie dwie rzeczy — znajomość języka angielskiego nawet w stopniu podstawowym oraz kreatywność. Do pisania skryptów potrzebujemy tych dwóch rzeczy oraz znajomość przynajmniej podstawowych elementów, z których składa się skrypt.

 

¥ Kiedy zamierzamy napisać skrypt. Musimy zacząć od podstawowej rzeczy mianowicie od wyposażenia się w narzędzie, w którym będzie się nam lepiej pisało i co najważniejsze, które jest polecane przez większość użytkowników. Osobiście piszę w 'Sublime Text 3' lecz pokażę wam dwa narzędzia, w których na pewno będzie się wam pisało lepiej.

 

      ¥ Przedstawię wam dwa najlepsze edytory, w których pisanie skryptów staje się o wiele łatwiejsze!

        Jednak pisać skrypty możesz nawet w notatniku, wordpad'zie czy w podobny inny sposób, ale pisanie w edytorach zmniejsza twój czas oraz kod jest lepiej widoczny.

 

             Sublime Text 3Według mnie najlepszy edytor.

                  Notepad++: Niestety ten zajmuje drugie miejsce.

 

¥ Gdy pobraliśmy wybrany edytor i zainstalowaliśmy go. Możemy teraz zająć się pisaniem przykładowego skryptu, który dokładnie omówimy. Zaczniemy od zwykłej komendy, która po wpisaniu wyświetli się przykładowy tekst, który ustawiliśmy w naszym kodzie:

 

Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223

 

¥ Tworzenie przykładowego skryptu, omówienie — wyrażeń, niewymaganych wyrażeń:

 

#1
command /test:
        trigger:
                send "Cześć! CS-4Frags.pl"

#------------------------------------------------------------------------------------#

#2
command /test:
        description: Testowa komenda
        usage: Przykładowy opis użycia komendy
        permission: wymagane.uprawnienie.do.uzycia.komendy
        permission message: W sytuacji braku permisji wyświetli się oto ta wiadomość
        executable by: players/console/players and console
        aliases: testowakomenda, testforum, dodatkowe_możliwośći_wpisywania_komendy
        trigger:   
                send "Przykładowy tekst który wyświetli się graczowi który wywoła komendę"

Aby nasz skrypt działał — w edytorze po naciśnięciu 'TAB' przeskakujemy o pewną liczbę spacji. W każdym skrypcie ilość odstępu jest bardzo znacząca, ponieważ chociażby brak jednej spacji spowoduje nieodczytanie skryptu. Jedno naciśnięcie 'TAB' przesuwa nas o 4 spacje. ~ Wszystkie następne po pierwszej linijce kodu powinny się znajdować w takim samym miejscu jak np. wyżej podany przykład. 

 

 

¥ 1. A więc zacznijmy od samego początku. Zacznijmy od pierwszej linijki kodu:

       - Dla łatwiejszego zrozumienia kolorem żółtym jest tekst, który właśnie mam na myśli:

 

¥.1  command /test:            - Pierwsza linijka kodu potrzebna jest do stworzenia komendy, która nie potrzebuje argumentów więc np. command /kopalniadirtu:

¥.2  trigger:                   -  Druga linia kodu odpowiada za wykonanie komendy. A bez wykonania komendy nie będziemy mieli działającej komendy.

¥.3  Send "Cześć! CS-4Frags.pl"   - Trzecia linia kodu odpowiada za wyświetlenie wiadomości, która znajduje się pomiędzy "Cześć! CS-4Frags.pl". 

 

¥  command /test:                Wyrażenie — definiujące komendę.

¥  trigger:                      Wyrażenie — rozpoczynające wykonanie komendy.

¥  Send "Cześć! CS-4Frags.pl"      -  Wyrażenie — wysyłające zawartość wiadomość do gracza, który wywołuje komendę.

 

Przedstawiam wam kolejne wyrażenia, które posłużą nam do następnego stworzenia skryptu, a mianowicie na: wiadomości wejścia/wyjścia gracza na serwer, szybkie tworzenie permanentnych/tymczasowych rang, zarządzanie serwerem oraz najbardziej skomplikowany skrypt — konkursu na czacie (zagadki, przepisywanie teksu lub posiadanie w danym momentu potrzebnych itemów).

 

       - Niewymagające wyrażenia (tak sobie je nazwałem na poczekanie), które możemy dodać do stworzonej/istniejącej komendy:

¥  description:          Dowolny opis (wykonania, działania komendy etc.), który nie jest wykorzystywany przez komendę a jedynie widoczny w danej linijce kodu.

¥  usage:                Opis, który wyświetli się podczas wpisania źle użytej komendy.

¥  permission:           Uprawnienia/Permisje, które musi posiadać gracz, aby użyć danej komendy.

¥  permission message:   -  Powiadomienie w przypadku braku posiadanej odpowiedniej Permisji/Uprawnienia do użycia komendy.

¥  executable by:        -  Domyślne osoby posiadające możliwości użycia komendy — Domyślnie ustawiane są dwa rodzaje - "players" lub "console"

¥  aliases:              -  Wpiszemy tutaj zamiennik, który możemy używać zamiast standardowej nazwy komendy.

 

       - Wyrażenia, które są najczęściej używane:

¥  Broadcast ""          -  Wyrażenie — wysyłające zawartość wiadomości do wszystkich graczy na serwerze.

¥  %player%              -  Wyrażenie — polegające na wyświetleniu nazwy gracza np. przy wysłaniu wiadomości.

¥  log "" to "log"       -  Wyrażenie — które zapisuje zawartość wiadomości do pliku w katalogu "/plugins/Script/logs" do pliku pod dalej podaną nazwą "log.txt".

¥  stop                  -  Wyrażenie — które zatrzymuje dalsze odczytywanie kodu do momentu jego odczytania.

¥  if player             -  Wyrażenie — 'Jeżeli gracz...' i dalszych możliwości jest ogrom np. "if player is op", "if player has permission", etc.

 

Kolejne informacje będę dodawał w tym wątku lub nowym na osobny temat.

 

Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223Niebieska linia dekoracyjna PNG Przezroczyste obrazy 16 - 700 X 223

@ smoothie Jesteś w stanie przypiąć ten temat?

@ SiwyHead Dzięki za uwagę i zmienię w wolnej chwili.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×